آموزش ابتدایی( چند پایه)

آموزش در عشایر

آموزش در عشایر

در این وبلاگ نکات کلیدی آموزش در چند پایه قرار داده می شود.امیدواریم که مطالب مفید بوده و کاربران بتوانند از آن استفاده نمایند.

پیام های کوتاه

۲۴ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

دریافت
حجم: 430 کیلوبایت
 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۸ ، ۱۵:۳۸
mohsen zeidali

 

این مطلب فقط جهت اطلاع وهماهنگی اولیاء محترم تهیه گردیده است .

کدام ( اِ ) در پایان کلمات به کار می رود ؟ « ـــِــــ ربط » یا «  ه »
ـــِــ ربط یا مالکیت یادوستی (ـــِــ منتظر) مانند : دست ِ ............، دندانِ ........... است که در هر صورت منتظر کلمه ی بعدی هستیم .
بسیاری از دانش آموزان در نوشتن صدای «اِ » در انتهای کلمه دچار مشکل می شوند یعنی واژه های (اصحابِ ، دیدن ِ ، دوست ِ ، برای ِ، کیفِ و ....) را اشتباهاً به صورت (اصحابه ، دیدنه، دوسته، برایه، کیفه، و.... )  می نویسند و برعکس واژه های (بنده، خسته، آماده، رفته ،دانه و ...) را به صورت (بندِ ، خستِ ، رفتِ، دانِ و ...) می نویسند.
وقتی کلمه ای گفته میشه و ما منتظریم تا کلمه ی دیگه ای به دنبال اون بیاد از «اِ » دوستی استفاده میشه مانند دندانِ سفید.

وقتی کلمه گفته شد منتظر کلمه ی  دیگه ای نبودیم ه میگیره. مثل  آماده و...

👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇🙋‍♀️ شیوه دوم :
کدام اِ : ( -ِ ) یا ( ـه )

بسیاری از دانش آموزان در نوشتن صدای ( اِ ) در انتهای کلمه دچار مشکل می شوند یعنی واژه های( اصحاب ِ ، دیدن ِ ، سال ِ ، نام ِ ، برای ِ ، پای ِ ) را به صورت ( اصحابه ، دیدنه ، ساله ، نامه ، برایه ، پایه )  می نویسند و بر عکس واژه های ( نامه ، بنده ، خسته ، پرده ، رفته ، دانه ) را به صورت ( نامِ ، بندِ ، خستِ، پردِ ، رفتِ ، دانِ ) می نویسند .

بسیاری از آموزگاران سعی می کنند با  بیان و شرح و توصیف « اِ » مالکیت،صاحبی، مضاف و مضاف الیه ، نسبت،صفت و موصوف و امثال آن ، به دانش آموزان نوشتن درست آن واژه ها را آموزش دهند . این روش ها ، دانش آموزان را ، بویژه در سالهای اول و دوم دبستان بیشتر گیج 😖می کند . زیرا رشد ذهنی آنان هنوز به درجه ای نرسیده است که مفاهیم یاد شده را درک کنند و تفاوت آن اصطلاحات را در یابند و به هنگام نوشتن دیکته به کار برند .

راه حل:

بچه ها، اگر من صدای ( -ِ ) را حذف کنم کدام کلمه بی معنی می شود؟ آنهایی که بی معنی می شود یا معنایش عوض می شود باید به صورت ( ـه ) و بقیه را به صورت ( -ِ ) می نویسیم  مثلا می گویم 
نامه ◀نام ... معنا عوض شد پس❌
خامه ◀خام ... معنا عوض شد پس❌
 خانه ◀خان ... معنا عوض شد پس❌
شانه ◀شان ... معنا عوض شد پس❌  مدادِ ◀مداد ... معنا عوض نشد پس✅
کفشِ ◀کفش ... معنا عوض نشد پس✅
دانش آموزِ ◀دانش آموز ... معنا عوض نشد

۵ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۸ ، ۱۵:۱۴
mohsen zeidali

دریافت
حجم: 1.49 مگابایت
 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۸ ، ۱۰:۱۹
mohsen zeidali

دریافت
حجم: 898 کیلوبایت
 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۸ ، ۲۳:۰۴
mohsen zeidali

دریافت
حجم: 916 کیلوبایت
 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۸ ، ۲۳:۰۲
mohsen zeidali

دریافت
حجم: 561 کیلوبایت
 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۸ ، ۲۳:۰۱
mohsen zeidali

دریافت
حجم: 570 کیلوبایت
 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۸ ، ۲۲:۵۹
mohsen zeidali

دریافت
حجم: 388 کیلوبایت
 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۸ ، ۰۷:۲۴
mohsen zeidali

دریافت
حجم: 400 کیلوبایت
 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۸ ، ۲۳:۲۸
mohsen zeidali

دریافت
حجم: 471 کیلوبایت
 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۸ ، ۲۳:۲۴
mohsen zeidali